Cebuano News: DepEd mopatuman sa IPEd Curriculum Framework

MANILA, (PIA) — Ang buhatan sa Department of Education (DepEd) misagup sa Indigenous Peoples Education Curriculum Framework (DepEd Order No. 32, s. 2015) isip giya sa mga tunghaan ug mga programa niini nga naglambigit sa mga indigenous communities sa ipatuman nga K to 12 Curriculum.

Ang nahisgutan nga framework bunga sa gihimong pakiglambigit sa mga community elders, leaders ug implementors sa community-based Indigenous Peoples Education (IPEd) initiatives.  Ang programa sa IPEd  maka benepisyo sa mokabat 1.19-million IP learners nga nagtungha sa mga publikong tunghaan ug sa mga civil society organization-run-schools.

Subay niini, ang DepEd nagsugod na pagpahigayon ug training program alang sa mga magtutudlo ug school heads nga mo serbi sa indigenous communities.

Ang gi desenyo nga culturally-appropriate responsive curriculum gi base sa kultura sa indigenous communities sama sa ancestral domain, community’s worldview ug ang indigenous cultural institutions, pagtahod sa “spirituality” ug indigenous cultural identity.

Ang DepEd mo implementar sa Mother-Tongue-based Multilingual Education (MTB-MLE) aron mahatagan ug kahigayonan ang mga indigenous learners nga mo lambo ang ilang kahibalo sa community’s Indigenous Knowledge System and Practices (IKSPs) ug ang Indigenous Learning Systems (ILS).  Kini nga curriculum gituyo ug desenyo aron maandam ang mga indigenous learners isip “future culture-bearers”nga makapadayag sa ilang katungod ilabi na sa ilang pakiglambigit sa laing kultura.

Ang IPEd curriculum framework nga nagsabak sa principles of inclusion, participation and empowerment base sa DepEd National Policy Framework (DepEd Order No. 62, s. 2011 ug “DO62”) mopatugbaw sa Indigenous Peoples Rights Act (IPRA) of 1997 subay sa United Nations Declaration on the Rights of Indigenous Peoples (UNDRIP) ilabi na sa katungod sa IPs nga makaangkon ug kaalam pinaagi sa sistema sa edukasyon pina-uyon sa ilang kultura.

Ang paghiusa sa indigenous communities sa gitawag ug “indigenization” ngadto sa national curriculum na umol pinaagi sa pagtambayayong sa DepEd ug sa IP nga komunidad. (lpp/PIA7/Negros Oriental/This article was first published at PIA website on Aug. 12, 2015)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s